lunes, 8 de diciembre de 2008

La forma del medio le da forma al contenido

Virginia Heffernan, columnista de TV del New York Times, escribe en la revista del diario sobre como los medios y la personalidad y necesidades de estos medios (como los titulares de revistas que dependen de la publicidad de empresasa de cosméticos, por ejemplo) moldean los contenidos. La autora se pregunta cómo serán los contenidos de los nuevos medios cuando el modelo de negocios cambie (o sea, cuando, como ahora, empresas como Kraft publiquen recetas de cocina y los medios tengan que buscarse la vida de otra forma).
Dice:
"We have to develop content that metamorphoses in sync with new ways of experiencing it, disseminating it and monetizing it. This argument concedes that it’s not possible to translate or extend traditional analog content like news reports and soap operas into pixels without fundamentally changing them. So we have to invent new forms. All of the fascinating, particular, sometimes beautiful and already quaint ways of organizing words and images that evolved in the previous centuries — music reviews, fashion spreads, page-one news reports, action movies, late-night talk shows — are designed for a world that no longer exists. They fail to address existing desires, while conscientiously responding to desires people no longer have."

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